Herrlag

Referat: Sommens AIF (5) - IFK Österbymo (4)
Minut 90, 3-2 genom Theo!!!
2018-03-30 14:01
Målskyttar i dagens match. Dea, Dyyk & Theo
Vi lyckas vända på matchen efter att tappat ledningen.
Startelvan

Hampe
    Tenga - Edo (K) - Lätth
Jonte - Wille - Matte - Rylla
      Hamid - Dea - Theo

Bänk: Ryda, Hogga, S Dyyk & Frasse

Dagens match fick en trevlig inramning med strålande solsken. Vi fick även celebert besök på linjen idag genom Viktor Wolf som inte hade någon match att döma då vädrets makter har gjort sig påmint söder ut. Kul med en sådan erfaren domare på linjen denna dag.
Vi tillåts att rulla boll i början av matchen och efter 10 min sätter vi även Dea 1-0 efter fint förarbete firma Rylla/Theo. Ömo börjar skapa lite mer oreda för oss och får även in en kvittering som vinkades av för offside och vi går till halvtidsvila med en 1-0 ledning.

Andra halvlek spelar vi inte alls som vi sagt att vi ska göra till en början och det resulterar även i att vi tappar vår ledning till 2-1 genom två hörnor där Ömospelarna är mycket hetare än oss.
Men vi lyckas komma tillbaka och får till en kvittering med 5 min genom Dyyk. När klocka står på 90 min så krigar firma Dyyk/Theo in 3-2 målen där Theo är sist på bollen.
Värt att notera i dagens match är att Kapten Fransson gjorde ett inhopp de sista 15 min. Kul att han är tillbaka på planer.

Sett till hela matchen är det en rättvis seger där vi äger boll och Ömo kommer inte till några större chanser utöver sina fasta situationer.

Nästa vecka är det spelledigt då kommer grabbarna göra upp i sina FIFA kunskaper ute på IP.
Sedan väntar seriepremiär lördagen 14 april  kl 18:00 på Bredstorps IP (konstgräset) då Sommens IP inte kommer att vara i önskat skick för en premiär.