Sommens AIF
Herrlag

Inför Sommen - Solberga
2019-04-17 07:19
Äntligen är vi tillbaka hemma på kära IP. Kvällens motstånd är nykomlingen Solberga som vi har haft många härliga bataljer med under åren.
Hemmapremiären väntar ikväll på IP mot Solberga.
Vi fick en drömstart på serien med en 5-1 seger mot Österbymo. Efter en tuff start lyckades vi vända matchen till vinst. 5 olika målskyttar tyder på en bred och bra trupp. Nu gäller det att ta tillvara på drivet vi har i truppen och fortsätta framåt. Tyvärr får vi inte fördelen av en jämn och fin konstgräsmatta då IP fortfarande har någon vecka kvar innan den är i sin prakt. Men inga ursäkter då både vi och Solberga kommer spela på samma plan.

Solberga startade serien med tuffaste tänkbara motstånd, seriefavoriten Ekhagen stod  för motståndet och som även gick segrande ut bataljen med 3-1. Så vi kommer ikväll få möte av ett revanschsuget Solberga som har öst in mål under försäsongen. Viktigt att vi är på tå från start. Solberga är nykomlingar detta år efter att ha sprungit hem Div. 6 Eksjö med 37 poäng inspelade och en målskillnad på 44-23 förra året. Det ska bli roligt att få möte Solberga igen då det ofta har varit derbykaraktär på matcherna med mycket snack och tufft spel under årens gång.

Truppen till kvällens hemmamatch.
Hampe
Lätth