Trepinne för damlaget.
2019-05-13 22:20

Det blev ingen inför match rapport idag mest på grund av att jag hade fullt upp med att svara på meddelande från sjuka tjejer.

Finns ett talesätt som heter mellan himmel och helvete och där var jag lite under dagen men som tur är så hamnade jag i himlen igen.

Lite kort inför match. Konstellationen Öis/Vista mötte vi två ggr förra året och fick stryk bägge matcherna så det var lite funderingar från min sida hur vi skulle köra mot dem. Fick byta funderingar flera ggr under dagen allteftersom spelare föll bort och tillkom.

Nu till dagens match.

Var lite i himlen igår kväll med 15 tjejer på pappret men det började droppa in förkylningar, spysjuka och ryggskott så till slut var vi nere i 11 tjejer varav två skulle droppa in under matchens gång så då var man nere i helvetet men när domaren blåste av matchen så var man där uppe i det blå och svävade med dom vitblå änglarna i Saif Dam.

Matchen.

Med tanke på att vi skulle starta med 9 tjejer så var taktiken enkel.

Den defensiv som jag har pratat om skulle vara ännu tightare än vad den kanske normalt sett ska vara och se till att vi sparade på krafterna.

Tycker att vi i hela första halvlek har full kontroll på Öis/Vista som vi oftast lyckas stoppa upp utan att dom kommer till dom där riktigt farliga chanserna.

Vi har en hel del bra kontringar som kanske kunde resulterat i något mer mål i första halvlek men två strutar får vi se.

Ellen på taket får en bra boll att löpa på av Ida (tror jag) som hon tar med sig i kamp med motståndarnas back och placerar högt i en båge över målvakten i bortre burgaveln. Ett - noll är ett faktum

Tilda Rosén får en bra boll av Amanda som hon stångar sig förbi motståndarnas backar med och tåfjuttar in i mål. Två - Noll är ett faktum

Andra halvlek

Lite lik den första där vi har bra kontroll på Öis/Vista men dom skapar lite mer farliga chanser men dom flesta reder vi ut hyfsat bra.

Givetvis så flyttar dom upp spelet för att pressa oss och det blir tillslut en reducering för dem.

Det är väl nu som orken börjar tryta lite men någonstans så känner jag att det ska ordna sig. Kanske på grund av att vi skapar några farliga lägen också.

Tillslut trudeluttade domaren i pipan och trepinnen var ett faktum.

Summasumarum: Känner mig lugn under match för tjejerna spelar efter den planen vi har även om det finns lite att fila på.

Vet inte riktigt vad som har hänt med tjejerna men det är länge sedan jag sett ett sådant jävlar anamma och go i laget. Offer Viljan och laget är fantastisk.

Jinxar lite men kanske kanske måste ett 9 år gammalt löfte infrias i år.

Vattenflaskorna ska delas ut.

3: här får jag trycka in Amanda Eriksson.

Kör som högerback för första gången och det är många av hennes bollar vi skapar kontringar på.

2: Tilda Rosén och Ellen på taket.

Får många löpmeter idag på dom bollar vi slår på dom och gör det riktigt bra.

1 : Sandra. (Tauyba)

Hade en önskan när hon kom som flykting från Syrien  till Sverige och det var att få spela fotboll.

Började spela förra året och har en massa kvar att lära sig men en sak har hon och det är en jävla vilja och hon kämpar och sliter för laget

// Peder.