Damlag

Förlust mot Lommet och tankar om vårsäsongen.
2019-07-01 22:46

Ett referat om kvällens match kommer här men då det aldrig är roligt att förlora mot just Lommet så utlyser jag en varning för viss bitterhet och sedan en kort summering av våren längst ned.

Jag hade en bra känsla i kroppen när vi styrde kosan mot mitt i skogen där ingen bor och Norrvalla för mötet med Lommet.

Det är väl aldrig roligt att spela på Norrvalla egentligen då man vet att det är långa bollar på Bengt fotboll som gäller och tyvärr föll vi i den fällan ikväll.

Vi tillät lite för mycket av den varan ikväll och det straffar sig i det långa loppet på Norvallas korta plan.

Tråkig fotboll men effektiv och att vara effektiva är ju vad fotboll handlar om i slutänden.

Det som var genomgående i hela matchen var att det kändes som att  bollen studsar fel ikväll för oss och på ett par av dom så gör dom mål givetvis.

Förutom målen så var det inte så jättemånga klara chanser för dom men en hel del halvchanser.

Själva hade vi svårt att komma till dom riktigt klara chanserna framåt utan det var mest halvchanser vilket var lite frustrerande.

I slutet av andra halvlek fick vi lite skador som stökade till det lite på planen då jag fick ändra om lite för mycket på en gång.

Elvis fick en armbåge i huvudet i en duell även om publiken hävdar att det var en näve (oavsett vilket ska domaren blåsa vid huvudskada) dessutom får hon ett gult kort när hon går av planen och kommer i vägen för spelet vilket hon inte ser då hon går av vimmelkantig.

Ellen på taket får en rejäl lårkaka i denna situationen så av med henne också.

Hon hävdade att benet var brutet när hon låg och viftade lite lätt med det på bänken.

Summasumarum: Nä långa bollar på Bengt fotboll och en kort plan passade inte oss ikväll men vi har chans till revansch i första matchen för höstsäsongen när Lommet kommer på besök till Sommens IP och vi har ju givetvis denna matchen i väldigt gott minne då.

19/8 skriv in det datumet i kalendern.

Vattenflaskor skall delas ut:

3: Elvis. Spelade vänsterback och vänsterytter och rev runt ordentligt.

2: Becka och Moa.

Becka fångade upp många av Svenne Rubins bollarna när dom kom flygande i luften.

Moa gjorde sin första match som mittback och gjorde det bra (hon håller som vanligt inte med mig)

1: Ida. Gjorde ett hästjobb över hela planen som vanligt.

Summering av våren.

10 poäng efter vårsäsongen vilket är lite bättre än förra året men det är alltid svårt att jämföra säsonger beroende på motståndare osv.

Det jag känner (mitt färgade sommen hjärta säger så) är att vi kanske skulle haft några poäng till för vi har inte varit totalt borta i någon match även om vi blivit nollade i ett par matcher nu i slutet och det trillat in lite väl många mål.

Vi har haft bra spel i flertalet matcher framför allt försvarsmässigt men det är det där sista lilla framåt som saknats i vissa matcher så vi har inte fått med oss poäng i ett par matcher som vi kanske skulle ha haft med oss.

Viljan finns hos tjejerna men kanske att det är lite för mycket vilja ibland då vi stressar lite för mycket.

Jag har väl mina tankar om vad som behövs från deras sida men även från min sida inför hösten men dom drar jag för tjejerna.

Blir lite vila efter torsdagsträningen innan höstens träningar drar igång igen.

Njut av sommaren Saifare.

Peder

Sommens AIF Dam 20232022-09-30 08:54